header ads

Type Here to Get Search Results !

Sosyal Ortamlarda Nasıl Enerjik veya Sakin Olunur?

Sosyal Ortamlarda Nasıl Enerjik veya Sakin Olunur?

Sosyal Ortamlarda Nasıl Enerjik veya Sakin Olunur? Sosyal bir ortamda ne kadar enerjik olmalısınız? Hızlı ve yüksek sesle konuşup etrafı enerjinizle mi doldurmalısınız yoksa sakin ve soğukkanlı kalıp sadece asaletinizin konuşmasına izin mi vermelisiniz?

Sosyal bir ortamda ne kadar enerjik olmalısınız? Hızlı ve yüksek sesle konuşup etrafı enerjinizle mi doldurmalısınız yoksa sakin ve soğukkanlı kalıp sadece asaletinizin konuşmasına izin mi vermelisiniz?



Şöyle bir bakınca, her ikisi de uygun gibi görünüyor. Ancak bu yaklaşımların hiçbiri her durumda tutarlı olmadı.


Elbette hepimiz birbiriyle tam zıt enerjide sevgililer, çiftler görmüşüzdür. Ben de bu durumla çokça kez karşılaştım ve size gördüğüm bir olaydan bahsedeceğim.

Erkek arkadaşım ve sevgilisinin olduğu bir ortamdaydım. Böyle bir çift görmüştüm ve kız hızlı hızlı ve yüksek sesle konuşuyordu. Sürekli gülümsüyordu ve karşısındaki insanın kendisini duymasını çok hevesle istiyordu. Ona muhtaçmış gibi gösteriyordu tabii ki bu durum. Gergin hissettiği için bu kadar dışadönük olduğu düşüncesine kapıldım. Veya gerginliği adrenalin pompalamasına neden olup onu hiperaktif yapmıştı.

Komik ama erkek arkadaşı neredeyse hiç konuşmadı. İyi biriydi ama fazlasıyla sakin biriydi. Ama aynı zamanda enerjisi bize göre düşük olduğu için gergin olduğunu da düşündüm.

Biri fazla enerjik ama diğeri fazlasıyla sakindi.

İnternette gibi birçok yerde nasıl sosyal ortamlarda enerjik ya da nasıl sakin olmamız gerektiğiyle ilgili tavsiyeler görüyorum. Bu bana komik geliyor. Çünkü bu kadar basit bir konu değil.


Birçok enerji seviyesini gözlemleyip, deneyimleyip gördükten sonra öğrendiğim bazı şeyleri sizinle paylaşacağım.


Hata 1: "Çok Enerjik Çok İyi" veya "Çok Sakinlik Çok İyi" Diye Düşünmek


Hayat kanunlarına göre ideal bir sosyal enerji seviyesi yoktur. Sadece her durum için en uygun olan vardır. Sakin bir ortamdaysanız ve enerjik bir kişi içeri girerse, o kişi büyük olasılıkla sinir bozucu veya ilgiye muhtaç biri olacaktır. 

Öte yandan, yüksek enerjili bir ortamdaysanız, büyük olasılıkla düşük enerjili bir kişi utangaç veya sıkıcı olacaktır.

Sinirlendiğim zaman konuşma hızım ve sesim artardı. Bunu birçoğumuz yaşıyordur, ben de yaşadım ve bunun farkına varmam uzun zaman almıştı.

Şimdi insanların ne kadar hızlı konuştuğuna dikkat ediyorum. Gerginlikten kaynaklanan hızlanma tarzıma karşı koymak için aklıma gergin olduğum zaman ne kadar çirkin olduğumu getiriyorum.

Diğerleri farklı tepki verir ve gergin olduklarında sessizleşirler.


Daha Enerjik Olmak İçin 5 İpucu

1. Daha yüksek sesle konuş

2. Arkadaş gruplarında daha aktif olun

3. Daha fazla gülün ve şakalar yapın

4. Konuşurken ellerini ve kollarını kullan

5. Biraz daha hızlı konuşun (birazcık daha yüksek sesle ve net bir şekilde)

Özetle:

Sosyal olarak başarılı insanlar sabit bir enerji seviyesine bağlı değildir. Ortamın enerji seviyesine dikkat ederler ve ona uyum sağlarlar.


Hata 2: 'Cool' Görünmek İçin Soğukkanlı ve Tepkisiz Davranılması Gerektiğini Düşünmek


The Walking Dead dizisini izlediğimde düşündüğüm şey Daryl karakterin görüp daha sakin ve 'cool' davranmam gerektiğini düşünüyordum. 

Daryl karakteri dizide harika etkili. Ama gerçek hayata geldiğimizde insanlarla bağ kurabilmek için onları tanıyıp ilgi göstermemiz gerekiyor. Ayrıca onları takdir edip beğendiğinizi de göstermelisiniz. Onun soğukkanlılığını taklit etmeyi denediğimde insanlara karşı daha fazla mesafeli oldum. Ve tahmin edersiniz ki bu da beni insanlar arasında daha az sevilen biri yaptı. 

Hem cool hem sempatik olan insanlar, enerji seviyelerini duruma ve ortama göre ayarlayabilirler. Daha sonra değineceğim bu konuya.


Hata 3: İnsanların Sizi Sevmesi İçin Daha Enerjik Olmanız Gerektiğini Düşünmek


Bir kız arkadaşım bana sürekli sosyalleşmekten yorulduğunu çünkü ne zaman etrafında insanlar olsa enerjik olması gerektiğini düşünüyordu.

Ben de ona neden bu kadar enerjik olması gerektiğini sordum. O da bana "İnsanların yanında enerjik olmam gerekiyor çünkü eğlenceli biri olduğumu düşünmelerini istiyorum" dedi. Muhtemelen makalenin başındaki kız da aynı sebepten dolayı bu şekilde davranıyordu.

Ama gerçek şu ki, sürekli diğer insanlardan yüksek enerji seviyesine sahip olmak mesafe oluşturur. Bunun yerine duruma göre enerji seviyesini şekillendirin.


Hata 4: Daima Diğer İnsanların Enerji Seviyelerine Uymaya Çalışmak


Bazı durumlarda kötü enerjiyi ve ruh halini sürdürmek istemeyiz.  Örneğin karşınızdaki insan üzgün olup sakin olması, gergin veya kızgın olup yüksek enerjili olması gibi. Burada yapılması gereken önce onların enerji seviyesine ulaşmanız. Bu sayede anlaşıldıklarını hissedecekler ve ardından daha olumlu bir enerjiye doğru kaymaya ilerlersiniz.

İşte Birkaç Örnek

Biri paniklemişse

Biri kızgınsa

Biri gerginse

Uyum oluşturmak için aynı enerji seviyesine ulaşın ve ikinizin de enerji seviyesini de normal hale dönüştürebilirsiniz.


Bir ortamda sakin olmak veya enerjik olmak söz konusu olduğunda sizin deneyimleriniz nelerdir? 

Bunları yorumlarda paylaşabilirsiniz.


Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Lütfen Buraya Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

ads